اداره کتابخانه های عمومی شهریار

اخبار فعالیت های کتابخانه های عمومی شهرستان شهریار

اداره کتابخانه های عمومی شهریار

اخبار فعالیت های کتابخانه های عمومی شهرستان شهریار

۲۲ مطلب در خرداد ۱۳۹۸ ثبت شده است

به همت مرضیه تهم، کتابدار کتابخانه، اولین جلسه کلاس نقاشی ویژه کودکان، در روز سه شنبه با مربیگری خانم محدثه بلبل، مربی نقاشی کودک ، با حضور تعدادی از اعضای علاقه مند در بخش کودک کتابخانه برگزار گردید. در ابتدای این جلسه، محدثه بلبل، مربی کلاس نقاشی، با معرفی کتاب "چگونه آسان نقاش کنیم" نوشته "منصور جام شیر" در مورد نحوه ی نقاشی به کودکان توضیحاتی ارائه داد، سپس به آموزش نقاشی و نحوه فضا سازی در نقاشی پرداخت، در نهایت از کودکان خواسته شد نقاشی آموزش داده شده را بکشند و در رابطه با فضا سازی که انجام دادند صحبت کردند.

  • زهرا رضائی

به همت مهرداد جدیدی مسئول و زهره سهرابی کتابدار، نشست قصه گویی "مردی برای صلح" براساس داستانی از (شاهنامه فردوسی) و با حضور اعضا فعال کودک در کتابخانه سعدی فاز 5 شهر اندیشه شهرستان شهریار برگزار شد. این کتاب سی و پنجمین جلد از مجموعه "شاهنامه فردوسی" با عنوان مردی برای صلح می باشد که برای گروه سنی "ج" و "د" نگارش شده است.

  • زهرا رضائی

در جریان نشست ویژه کتابخوان رضوی از کتاب 8 قصه از امام جواد (ع) نمایشگاه از نقاشی های اعضا کودک از این کتاب برگزار شد و نویسنده کتاب آقای حسین فتاحی و شرکت کنندگان در این مراسم از این نمایشگاه بازدید کردند. 

  • زهرا رضائی

به همت اداره کتابخانه های عمومی شهرستان شهریار و با مشارکت کتابخانه استاد شهریار، کتابخانه عمومی شهریار، کتابخانه ثامن الائمه، کتابخانه امام علی (ع)، کتابخانه ایثار، کتابخانه شهدای مدافع حرم، کتابخانه محمد رهگذر، کتابخانه شهید قنبری نشست ویژه کتابخوان رضوی از کتاب"8 قصه از امام جواد (ع)" با حضور نویسنده کتاب آقای حسین فتاحی در کتابخانه عمومی استاد شهریار شهرستان شهریار برگزار شد. در این مراسم آقای حسین فتاحی ضمن معرفی اثر، توضیحاتی در مورد نگارش کتاب و نحوه انتخاب پیامبر و تعیین امام، زندگی امام جواد (ع) و نحوه انتخاب ایشان به امامت را بیان کردند. اصول و راههای نویسندگی از نکاتی بود که ایشان در این نشست به حاضرین ارائه نمودند. در ادامه بخش هایی از کتاب توسط اعضا کودک خوانده شد. هم چنین در این برنامه نمایشگاهی از نقاشی های کودکان از این کتاب برگزار شد و آقای حسین فتاحی و شرکت کنندگان در این مراسم از آن بازدید به عمل آوردند. پخش کلیپ از فعالیت های کتابخانه های عمومی شهرستان شهریار در جریان جشنواره کتابخوانی رضوی از بخش های دیگر این مراسم بود. در ادامه حاضرین در مراسم سوالات خود را از نویسنده کتاب پرسیدند.

  • زهرا رضائی

در حاشیه نشست ویژه کتابخوان رضوی جلسه جمع خوانی و قصه گویی از کتاب "8 قصه از امام جواد (ع)" برای اعضا کودک توسط فاطمه زمان پرور مسئول کتابخانه عمومی استاد شهریار برگزار گردید و از اعضا کودک نسبت به ثبت پویش از این کتاب اقدام شد.

  • زهرا رضائی

به همت فاطمه ولی پور مسئول کتابخانه عمومی شهریار، در راستای نهمین جشنواره رضوی، معرفی کتب جشنواره رضوی و همچنین بلند خوانی این کتب در مدرسه دخترانه نجمیه شهرستان شهریار برگزار گردید.

  • زهرا رضائی

به همت فاطمه ولی پور مسئول کتابخانه عمومی شهریار، در راستای نهمین جشنواره رضوی، معرفی کتب جشنواره رضوی و همچنین بلند خوانی این کتب در مدرسه ابتدایی دخترانه حضرت زینب (س) شهرستان شهریار برگزار گردید. در این نشست در هر کلاس در ابتدا کتب رده سنی کودک و نوجوان معرفی و بلند خوانی گردید و سپس برگه های نقاشی بین دانش آموزان توزیع گردید.

  • زهرا رضائی

به همت فاطمه ولی پور مسئول و نرگس قره داغلی کتابدار کتابخانه، در راستای نهمین جشنواره رضوی، معرفی کتب جشنواره رضوی و همچنین بلند خوانی این کتب در مدرسه ابتدایی دخترانه بهشت شهرستان شهریار برگزار گردید. در این نشست در هر کلاس در ابتدا کتب رده سنی کودک و نوجوان معرفی و بلند خوانی گردید و سپس برگه های نقاشی بین دانش آموزان توزیع گردید. همچنین شیوه های شرکت در جشنواره و موضوعات بخش آزاد که شامل امام رضا (ع)، امام جواد (ع)، حضرت معصومه (ع) و حضرت شاهچراغ (ع) می باشد توضیح داده شد.

  • زهرا رضائی

به همت مریم محمدحسینی مسئول کتابخانه محمد رهگذر شهرستان شهریار در راستای معرفی کتب نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی و با هدف ترویج فرهنگ مطالعه جمع خوانی از کتاب 8" قصه از امام جواد (ع)" با حضور اعضای فعال کتابخانه برگزار گردید. در این برنامه خانم محمدحسینی ابتدا نحوه شرکت در مسابقات بخش های مختلف جشنواره را برای اعضا توضیح داد. سپس اعضا به خواندن بخش های مختلف از کتاب پرداختند. گفتنی است اعضا از این برنامه استقبال کردند.

  • زهرا رضائی

در راستای برگزاری نشست ویژه کتابخوان رضوی از کتاب "8 قصه از امام جواد (ع)" با حضور نوسینده کتاب جناب آقای فتاحی، جلسه هماهنگی جهت برگزاری هر چه بهتر مراسم توسط آقای افسری رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان شهریار و با شرکت مسئولین کتابخانه ها در فرهنگسرای ایثار اندیشه برگزار گردید. برگزاری نمایشگاه از نقاشی های کودکان از این کتاب و ضبط پویش از پیشنهادات مطرح شده در این جلسه بود.

  • زهرا رضائی