اداره کتابخانه های عمومی شهریار

اخبار فعالیت های کتابخانه های عمومی شهرستان شهریار

اداره کتابخانه های عمومی شهریار

اخبار فعالیت های کتابخانه های عمومی شهرستان شهریار

۳۷ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۸ ثبت شده است

به همت مریم محمدحسینی مسئول کتابخانه محمد رهگذر، در راستای نهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی، معرفی کتب جشنواره رضوی در رده سنی کودک و نوجوان و همچنین بلند خوانی و مسابقه نقاشی این کتب برای دانش آموزان ابتدایی مدرسه شهید مرتضی حسینی روستای رضی آباد شهرستان شهریار انجام شد.

  • زهرا رضائی

به همت مسئول و کتابداران کتابخانه عمومی استاد شهریار، همزمان با فرارسیدن نهمین جشنواره رضوی، معرفی کتب جشنواره رضوی در رده سنی کودک و نوجوان همچنین بلند خوانی این کتب برای دانش آموزان کلاس های سوم، چهارم، پنجم و ششم مدرسه احمدی روشن شهرستان شهریار انجام شد.

سپس برگه های نقاشی بین دانش آموزان توزیع گردید. هم چنین منابع بخش آزاد و شرکت در بخش ضبط فیلم، معرفی کتاب و شرکت در بخش خانوادگی نیز برای آن ها توضیح داده شد.


  • زهرا رضائی

به همت ثریا قلندری مسئول و مینا شاه بازاده کتابدار بخش کودک، همزمان با فرارسیدن نهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی، معرفی کتب جشنواره رضوی در رده سنی کودک و نوجوان و همچنین بلند خوانی این کتب برای اعضاء کودک و نوجوان در سالن آمفی تئاتر کتابخانه امام علی (ع) انجام شد.

در این نشست ابتدا کتب رده سنی کودک و نوجوان معرفی و بلند خوانی گردید سپس موضوعات بخش آزاد نهمین دوره این جشنواره شامل امام رضا (ع)، امام جواد (ع)، حضرت معصومه (ع) و حضرت شاهچراغ (ع) به اعضا معرفی و شرکت در بخش خانوادگی نیز برای آنها توضیح داده شد.

  • زهرا رضائی

به همت مریم محمدحسینی مسئول کتابخانه محمد رهگذر، همزمان با فرارسیدن نهمین جشنواره رضوی، معرفی کتب جشنواره رضوی در رده سنی کودک و نوجوان و همچنین بلند خوانی این کتب برای دانش آموزان ابتدایی مدرسه دخترانه ابراهیم روستای رضی آباد شهرستان شهریار انجام شد. سپس دانش آموزان برداشت های خود را از کتاب های خوانده شده به تصویر کشیدند.

  • زهرا رضائی


به همت مسئول و کتابداران کتابخانه عمومی استاد شهریار، همزمان با فرارسیدن نهمین جشنواره رضوی، معرفی کتب جشنواره رضوی در رده سنی کودک و نوجوان و همچنین بلند خوانی این کتب برای 53 نفر از دانش آموزان کلاس های پنجم و ششم مدرسه آفرینش شهرستان شهریار انجام شد و برگه های نقاشی بین دانش آموزان توزیع گردید.

همچنین سایت جشنواره کتابخوانی رضوی و موضوعات نهمین دوره این جشنواره شامل امام رضا (ع)، امام جواد (ع)، حضرت معصومه (ع) و حضرت شاهچراغ (ع) به دانش آموزان معرفی و شرکت در بخش خانوادگی نیز برای آنها توضیح داده شد.


  • زهرا رضائی

به همت مسئول و کتابداران کتابخانه عمومی استاد شهریار، همزمان با فرارسیدن نهمین جشنواره رضوی، معرفی کتب جشنواره رضوی در رده سنی کودک و نوجوان و همچنین بلند خوانی این کتب برای 120 نفر از دانش آموزان کلاس های سوم، چهارم، پنجم و ششم مدرسه پسرانه شاخص شهرستان شهریار انجام شد و دانش آموزان از کتاب های خوانده شده به نقاشی پرداختند. هم چنین سایر شیوه های شرکت در این جشنواره شامل ضبط فیلم و شرکت در بخش خانوادگی نیز توضیح داده شد.


  • زهرا رضائی

همزمان با فرارسیدن نهمین جشنواره رضوی، معرفی کتب جشنواره رضوی در رده سنی کودک و نوجوان و همچنین بلند خوانی این کتب برای 86 نفر از دانش آموزان کلاس های سوم، چهارم، پنجم و ششم مدرسه آموزگار شهرستان شهریار انجام شد.

در این نشست در هر کلاس در ابتدا کتب رده سنی کودک و نوجوان که شامل هشت قصه از امام جواد (ع)، امام رضا (ع)، فاطمه و فاطمه و کبوترها و آهوها می باشد معرفی و بلند خوانی گردید و سپس برگه های نقاشی بین دانش آموزان توزیع گردید. همچنین سایت جشنواره کتابخوانی رضوی و موضوعات نهمین دوره این جشنواره شامل امام رضا (ع)، امام جواد (ع)، حضرت معصومه (ع) و حضرت شاهچراغ (ع) به دانش آموزان معرفی و شرکت در بخش خانوادگی نیز برای آنها توضیح داده شد.

  • زهرا رضائی

به همت مسئول و کتابداران کتابخانه عمومی استاد شهریار شهرستان شهریار گرامیداشت روز فردوسی با حضور اعضا برگزار شد. روز 25 اردیبهشت روز پاسداشت زبان فارسی نام گذاشته شده است و به پاس این روز فردوسی که کتاب شاهنامه را به رشته تحریر درآورده است ایرانی ترین ایرانیان نامیده شده چرا که در شاهنامه از هیچگونه ادبیات و زبان غیر فارسی استفاده نشده است گنجینه بزرگ واژه های فارسی است و با در نظر گرفتن اینکه شاهنامه کهن ترین اثر فارسی است که به طور کامل به دست ما رسیده می توان تاثیر بزرگ این کتاب را بر سراسر ادب فارسی حدس زد. اکثر متفکران و شعرای بزرگ زبان فارسی، از جمله شیخ فریدالدین عطار، عمر خیام، شیخ اشراق سهروردی، مولانا، سعدی و حافظ هر یک به نحوی از شاهنامه تاثیر پذیرفتهاند. در کتابخانه عمومی استاد شهریار ضمن معرفی این روز بعضی از قسمت های شاهنامه توسط اعضاء جمع خوانی شد.

  • زهرا رضائی

به همت مریم خندانی مسئول و مرضیه تهم کتابدار کتابخانه ، همزمان با فرارسیدن نهمین جشنواره رضوی، معرفی کتب جشنواره رضوی در رده سنی نوجوان و همچنین بلند خوانی این کتب در 4 کلاس در مدرسه راهنمایی شهیدان تقی زاده شاهد شهر برگزار گردید. در این نشست در هر کلاس در ابتدا کتب رده سنی نوجوان معرفی و بلند خوانی گردید و سپس برگه های نقاشی بین دانش آموزانی که تمایل به شرکت در این مسابقه را داشتند توزیع گردید. همچنین با معرفی سایت نهاد کتابخانه های عمومی کشور و موضوعات نقاشی نهمین جشنواره رضوی که شامل امام رضا (ع)، امام جواد (ع) و حضرت معصومه (ع) به دانش آموزان دو روز مهلت داده شد تا نقاشی های خود را بکشند.


  • زهرا رضائی

به همت مریم خندانی مسئول و مرضیه تهم کتابدار کتابخانه ، همزمان با فرارسیدن نهمین جشنواره رضوی، معرفی کتب جشنواره رضوی در رده سنی کودک و همچنین بلند خوانی این کتب در 4 کلاس در مدرسه ابتدایی شهیدان تقی زاده شاهد شهر برگزار گردید. در این نشست در هر کلاس در ابتدا کتب رده سنی کودک معرفی و بلند خوانی گردید و سپس برگه های نقاشی بین دانش آموزانی که تمایل به شرکت در این مسابقه را داشتند توزیع گردید. همچنین با معرفی سایت نهاد کتابخانه های عمومی کشور و موضوعات نقاشی نهمین جشنواره رضوی که شامل امام رضا (ع)، امام جواد (ع) و حضرت معصومه (ع) به دانش آموزان دو روز مهلت داده شد تا نقاشی های خود را بکشند.

  • زهرا رضائی