اداره کتابخانه های عمومی شهریار

اخبار فعالیت های کتابخانه های عمومی شهرستان شهریار

اداره کتابخانه های عمومی شهریار

اخبار فعالیت های کتابخانه های عمومی شهرستان شهریار

۷ مطلب در فروردين ۱۳۹۸ ثبت شده است

در آستانه سالروز ولادت با سعادت حضرت مهدی(عج)، و نیمه شعبان کتاب " ١٠ قصه از امام زمان (عج) " اثر " فریبا کلهر " از انتشارات "قدیانی"، در روز پنجشنبه،  توسط مرضیه تهم کتابدار کتابخانه و اعضای فعال کتابخانه جمع خوانی گردید.

«نرگس خاتون در راه است، بانویی به نام ملیکه، خواستگاری، بمان حکیمه!، خبری که راست بود» عناوین 10 داستانی است که در این کتاب روایت شده است .

در ادامه آموزش و ساخت کاردستی گل نرگس توسط اعضا ، صورت پذیرفت و در انتهای برنامه کاردستی های اعضا جهت نمایش در بخش کودک قرار داده شد.


  • زهرا رضائی

همزمان با پویش بهار مهربانی دکتر کوهی مدیر کل کتابخانه های عمومی استان خوزستان از فعالیت های فرهنگی مسئول کتابخانه سیار یار مهربان 6 در مناطق سیل زده استان خوزستان بازدید کردند.

به همت ابوالفضل امیری مسئول کتابخانه سیار یار مهربان 6 مسابقات فرهنگی در استان خوزستان بین اهالی سیل زده برگزار شد و به برندگان این مسابقات جوایزی تعلق گردید.

  • زهرا رضائی

به همت ابوالفضل امیری مسئول کتابخانه سیار یار مهربان 6 شهرستان شهریار به منظور کمک به کودکان آسیب دیده و پر کردن اوقات فراغت و سرگرمی کودکان مناطق سیل زده، مسابقات طناب کشی در استان خوزستان برگزار شد. گفتنی است این برنامه ها با استقبال کودکان روبرو شد.


  • زهرا رضائی

نشست معرفی و جمع خوانی کتاب «خورشید جوانان شرح زندگانی و کرامات حضرت علی اکبر (ع)» نوشته محمد حسینی، با حضور گروهی از اعضای دانش آموز، در کتابخانه استاد شهریار به مناسبت تولد حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان برگزار شد.

مسئول کتابخانه عمومی استاد شهریار در معرفی این کتاب گفت: کتاب خورشید جوانان در شرح زندگانی و کرامات حضرت علی اکبر(ع) است توسط سید محمد حسینی نوشته شده است دارای ۲۰۵ صفحه است در۱۳۸۱  چاپ شده است درفصل اول هویت شخصی ونسبی بحث شده است وفصل دوم هویت معنی رابیان کرده است وفصل سوم کیفیت شهادت را آورده است وفصل چهارم همراه با علماء دربهشت کمالات وکرامات را نوشته است و فصل پنجم زیارت علی اکبر(ع) و فصل ششم اشعار مدایح و مراثی است.
  • زهرا رضائی

به همت مسئول و کتابداران کتابخانه عمومی استاد شهریار به مناسبت نیمه شعبان و ولادت باسعادت امام زمان (عج) نقاشی دیواری در محل کتابخانه برگزار شد. در این برنامه دانش آموزان دختر دبستان آفرینش شرکت داشتند به نقاشی با محوریت امام زمان (عج) و نیمه شعبان پرداختند. در پایان به 5 نفر از نقاشی های برگزیده جوایزی اهدا شد. این برنامه با استقبال دانش آموزان روبرو شد و خواستار استمرار این گونه برنامه ها بودند.


  • زهرا رضائی

به همت مسئول و کتابداران کتابخانه عمومی استاد شهریار، به مناسبت روز 29 فروردین که در تقویم روز ارتش جمهوری اسلامی ایران نامگذاری شده است برنامه قصه گویی و ساخت کاردستی در بخش کودک کتابخانه عمومی استاد شهریار برگزار شد. فاطمه زمان پرور ضمن اعلام این خبر بیان داشت در این برنامه ابتدا خلاصه ای از کتاب درود بر برادر ارتشی نوشته حمیدرضا شاه آبادی از انتشارات کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان برای کودکان ارائه شد.  هم چنین هدف از ایجاد ارتش ماموریت و وظایف آن برای کودکان توضیح داده شد. وی افزود ۲۹ فروردین ماه، روز ارتش جمهوری اسلامی ایران، یادآور روحیه ارتشیان فهیم در دوران انقلاب اسلامی که فاصله گرفتن از رژیم طاغوت و پیوستن به صفوف مردم تا اقدام خطیر همافران و افسران نیروی هوایی در بیعت علنی با پیشوای انقلاب حضرت امام خمینی(ره) نماد آن می باشد و همچنین تداعی کننده روحیه جهادی دلاور مردانی است که در مقابله باضد انقلاب و ۸ سال دفاع مقدس، در کنار سپاه، بسیج، در دفاع از مرز های کشور حماسه های پر افتخار آفریدند.

این برنامه با ساخت کاردستی پرچم جمهوری اسلامی ایران توسط اعضاء کودک پایان یافت.

  • زهرا رضائی

به همت مسئولین فرهنگسرا و کتابخانه امام علی (ع) شهر اندیشه شهرستان شهریار برنامه روز جهانی اوتیسم در این فرهنگسرا برگزار شد. امسال و از طرف سازمان ملل، روز پنجم آوریل مصادف با 24 فروردین به عنوان روز آگاهسازی جهانی اوتیسم تعیین شده است. شعار امسال روی «توانمندسازی زنان و دختران مبتلا به اوتیسم» متمرکز شده است.

همزمان با این تاریخ در فرهنگسرای امام علی (ع) واقع در فاز 3 اندیشه به کمک مسئولین فرهنگسرا و کتابخانه مراسمی با حضور اعضاء و خانواده های دارای فرزند اوتیسم برگزار شد  و نشانه ها و علائم این بیماری به مراجعه  کنندگان توضیح داده شد.

همچنین در مورد توانایی های کودکان اوتیسم و محدودیت های مراکز مربوط به این عزیزان صحبت شد.
  • زهرا رضائی